Black Friday este perceput ca o zi a marilor oportunit??i de shopping dar nu doar de clien?i. ?i comercian?ii au visurile lor în aceast? perioad? iar de multe ori nici…

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
Black Fraierday. Ghidul cumpărătorului

Black Fraierday. Ghidul cumpărătorului

Black Friday este perceput ca o zi a marilor oportunit??i de shopping dar nu doar de clien?i. ?i comercian?ii au visurile lor în aceast? perioad? iar de multe ori nici nu coincid cu cele ale clien?ilor.

 

Prima observa?ie care sare în ochi este decalajul fa?? de clasicul Black Friday de pe afar?-ultima vineri din noiembrie- ?i durata variabil? a evenimentului de sold?ri ?i marketing din România. Decalajul este de o s?pt?mâna în cazul eMag.ro, Elefant.ro, Orange.ro, etc (încep pe 18 noiembrie), de dou? s?pt?mâni la cel.ro, marketonline.ro (se deruleaz? între 11-14 noiembrie) etc sau chiar  de o luna la Altex (?ine de la începutul lunii pân? pe 27 noiembrie) ?i 3 s?pt?mâni la Flanco ?i evoMAG (se desf??oar? între 1-20 noiembrie).În loc de un week-end ca în Vest avem de la 4 zile de reduceri la cel.ro pân? la aproape o lun? de „pre?uri mici” la Altex.

 

Or, întrebarea fireasc? ce se pune în aceste cazuri este în ce m?sur? mai putem vorbi de reduceri ?i mari oportunit??i pentru campanii derulate atât de mult timp? Ideea lichid?rii stocurilor n-are nimic de-a face cu promo?iile ?inute în priz? o lun? ceea ce înseamn? c? magazinele autohtone care deruleaz? campanii de Black Friday folosesc tactici de marketing pentru a simula marile sc?deri de pre?uri. De pild?, pre?urile pot fi urcate anterior la valoarea lor de list?, cea la care în pu?ine momente stau în timpul anului (se poart? reducerile permanente, cu diferite procente în func?ie de campanie) pentru a p?rea mai spectaculoase t?ierile de Black Friday.

 

Când îns? exist? cu adev?rat mari reduceri acestea se aplic? produselor uzate moral care sunt în prag de casare iar o vânzare cu mare discont reprezint? totu?i o op?iune mai bun? pentru produc?tori. Dovad? c? de multe ori nici nu ne prea mai întâlnim prim magazine cu marile hituri ale campaniilor de Black Friday.

 

Pentru mul?i retaileri autohtoni campania marilor lichid?ri de stocuri din noiembrie este ?i un pretext de promovare, pre?urile foarte mici pentru o gam? limitat? de produse, pe stocuri insuficiente, devenind pentru mul?i un reper, chiar dac? unul fals. Magazinul va r?mâne îns? în memoria colectiv? ca platforma de unde se puteau cump?r? laptopuri ?i televizoare HD cu diagonal? de 80 cm cu numai 500 de lei sau SSD-uri cu 100 de lei (am spicuit din lista eMag de reduceri de anul trecut). Ce conteaz? c? acestea s-au epuizat în primele 3 minute de la deschiderea magazinului online ca în 2015? Pentru mul?i retailerul a devenit un fel de pom l?udat la care merit? s? mergi din timp în timp cu sacul, poate pic? ceva…. Dup? modelul brevetat în anii trecu?i, probabil c? ?i în 2016 eMag va sc?pa, „pe surse”, lista cu cele mai mari reduceri de Black Friday miercuri sau joi pentru a genera trafic cât mai mare pe site vineri 18 noiembrie. Mul?i chema?i, pu?ini servi?i (promo?iile cu adev?rat tentante se termin? repede) dar publicitatea e asigurat? ?i vânz?rile impulsionate (cei care nu prind hiturile se pot consola cu celelalte produse, cu pre?uri mai pu?in t?iate)

 

În final, o constatare trist?. Retailerii autohtoni sunt convin?i c? publicul poate fi determinat s? bage mâna în buzunar doar la fluturarea cuvintelor magice „promo?ie”, „reducere”, „ ocazie”, „Black Friday” (dovad? c? avem ?i Black Friday de prim?var?, toamna, etc) ?i se poart? în consecin??, inventând pretexte permanente pentru campanii. Singur? modalitate eficient? de ap?rare împotriva unei astfel de strategii este s? cumperi de fiecare dat? doar dac? ai neap?rat? nevoie ?i nu pentru c? e redus cu X procente.

Buy Mobic
Buy Feldene Online
Toradol
Buy Zanaflex without Prescription

DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter